هدف ما از ابتدای مسیر، بهبود ارتباط با تأمین کنندگان بود و از سال 1401 این سامانه را تکمیل کردیم تا معاملات را شفاف تر کنیم. در بستر این سامانه، فرآیندهای مرتبط به صورت الکترونیکی اجرایی شده است. وی افزود: از سال 1400 نقشه راه مشخصی داشتیم و سیستم های خود را به تدریج توسعه دادیم. در این مسیر، جمع بندی فعالیتها انجام شد و ارتباط خوبی با ساختار کلی کالا برقرار کردیم.
همچنین زبان مشترکی میان بازار و بخش فنی سازمان ایجاد شده است. ماژول پرداخت ها را نیز در اوایل سال 1404 به سامانه اضافه کردیم تا تأمین کنندگان بتوانند وضعیت پرداخت ها و سفارش های خرید خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند. همچنین ماژول QR Code برای اقلام ورودی و موقعیت فیزیکی کالاها در انبار راهاندازی شد و فرمهای مرتبط با مصارف، خریدهای در راه و موجودی ها نیز اضافه شدند.
قاسمی گفت: یکی از اقدامات مهم، راهاندازی سیستم بارنامه الکترونیک بود که پیش از این حلقه مفقودهای برای تأمین کنندگان به حساب می آمد. پیشتر، فرایند اعلام ارسال کالا به صورت تلفنی انجام میشد اما اکنون تأمین کننده میتواند جزئیات سفارش، راننده، ماشین، نوع بارنامه (دولتی یا بیجک)، و سایر مشخصات را به صورت الکترونیکی ثبت کند. یک نمودار میلهای نیز جهت رصد کامل فرآیند حمل و نقل فراهم شده است.
وی افزود: در بخش واردات، سیستم امور گمرکی را تحویل گرفتهایم تا پس از سفارشگذاری خارجی، تمامی مراحل تخصیص ارز، ثبت سفارش، ترخیص یا ترانزیت در سامانه ثبت و مدیریت شوند. طی حدود یک ماه و نیم آینده نیز سیستم کنترل کیفی اقلام ساخت داخل را تحویل خواهیم گرفت. سیستم کمیسیون معاملات هم به صورت یکپارچه و در دل فرآیند خرید راهاندازی شده است و هیئت مدیره نیز به آن دسترسی دارد. اینها بخشی از اقدامات و سیستمهایی هستند که ما طی این مدت در فولاد سنگان اجرا و عملیاتی کردهایم.
0 دیدگاه